Bieżące informacje

33-latka straciła 10 tysięcy złotych chcąc sprzedać dziecięce łóżeczko

Data publikacji 13.10.2023

Pomimo ciągłych apeli policji o ostrożność, oraz częstego opisywania sposobów działania oszustów, nadal jest wiele osób które uda się przestępcom oszukać. Jedna z nich, 33-letnia mieszkanka powiatu ząbkowickiego, zgłosiła się wczoraj do komendy by poinformować, że została oszukana przy sprzedaży dziecięcego łóżeczka na jednym z portali sprzedażowych. Kobieta zaufała potencjalnej klientce, kliknęła w przesłany jej aktywny link, w wyniku czego z jej konta zniknęło 10 tysięcy złotych.

Oszustwa na portalach sprzedażowych i zakupowych to niestety codzienność. Wiele osób daje się nabrać na niezwykłe „okazje” i promocje. Niestety w wyniku chęci zaoszczędzenia kilkudziesięciu czy kilkuset złotych często tracą kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oszuści nie ograniczają się jedynie do sprzedaży, ale równie często wyłudzają dane pod pretekstem zakupu wystawionego już przedmiotu. Przekonała się tym 33-latka, która na jednym z portali sprzedażowych wystawił dziecięce łóżeczko. Szybko, przez internetowy komunikator, skontaktowała się z nią chętna do zakupy klientka. Kobieta zaproponowała, że na własny koszt wyśle kuriera po łóżeczko, wystarczyło tylko potwierdzić zamówienie. Niczego nieświadoma 33-lata kliknęła w aktywny link w konsekwencji czego oszustka zyskała nieograniczony dostęp do jej konta bankowego. Zanim mieszkanka powiatu ząbkowickiego zorientowała się, że coś nie gra, z jej konta przestępca zdążył już wypłacić 10 tysięcy złotych za pomocą kodów BLIK.

Ponawiamy więc po raz kolejny nasze ostrzeżenie a nawet apelujemy: by nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:

  • nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie),
  • jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz,
  • przed potwierdzeniem transakcji SMS-em lub BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi,
  • nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze,
  • przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy,
  • stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

asp. szt. Katarzyna Mazurek
tel.
608 086 826

Powrót na górę strony